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Join us for our FREE 3 month Summer FUN Challenge! *with active pass
- We are setting goals to keep our practice strong all summer long!
- May 22-August 22
- Track your classes
- Set you own goal! (suggested 2-5 classes/week)
- Hit at least 2 of our BIG Outdoor classes!
- Take your practice with you on vacation - snap a picture of your mat and favourite location for a chane to win a travel mat or a free 1 month pass!

Stay connected all summer long - Pura VIda!

- Fixez vous un objectif quant au nombre de classes de yoga que vous allez faire pendant les 3 prochains mois!
- Le Défi se déroule entre le 22 mai jusqu’au 22 août!
- Une fois l’objectif fixé veuillez noter vos classes faites sur la pancarte au studio.(suggestion 2-5 classes par semaines)
- Participer à un minimum de 2 classes extérieures à la place 1604!.
- Prendre une photo de votre pratique en vacance et courez la chance de gagner un tapis yoga pour voyage ou une passe d’un mois gratuit!

Continuer votre pratique tout au long de l’été, Pura Vida!

 
How To Relax? A little book by Thich Nhat Hanh. Did I really need a book that would share techniques to help keep my life into balance? Well apparently I did and I love the small steps recommended  that one can take throughout the day. My big takeaway is that I need to do 2 things on a regular basis… First is to Stop… establish myself in the here and the now… The Present… there is always something to be happy or grateful about. Then look deeply at what you are doing, notice the beauty of your surrounding and connect with this moment, this is all that truly matters.  Notice how your breath become deeper and slower. Our body knows how to relax, we all just need to listen to it! So easy  to do but yet...
Un petit livre qui offre des techniques simples qui aident à relaxer. Mes deux grandes révélations ont été les suivantes; la première est de nous arrêter régulièrement au courant de notre journée afin de se remettre dans le moment présent. Prendre conscience du moment Présent et de noter toutes les belles choses qui  nous entourent , les bienfaits de la gratitude sont énormes. La seconde action est de garder cette "présence" dans ce que l'on fait dans ce moment présent. Si vous marcher ou faites des commissions, soyer présent à l'intérieur des ces tâches.. Vous allez noter immédiatement le rallentissement de votre respiration et la sensation du bien-être de ce moment. Deux petites actions aussi simple mais trop facile à oublier.
Chantel
We love supporting our community! Our teacher Alisa Arsenault is a talented artist and she will be setting up in our space on May 5th from 9:30am-3pm with her beautiful prints.
Come by for a visit or browse after class! 

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As we begin 2018 with these cold days, we can often find ourselves indoors a little more and hopefully embracing a slower and more relaxed pace. The best evenings for me are the ones spent with my “Hour of Power” where I commit to read for 20 minutes an inspiring book, journaling for a little while and then finishing with a restorative yoga pose . I assure you the best sleep awaits me every time. A reminder to follow the signs of nature and hibernate like the bears a little and take much needed rest and and relaxation. Life is all about balance, enjoying very active practices but also savoring the ones that invite stillness. Namaste, Chantel

L’hiver une excellent temps de réflexion,

En ce début d’année très froid, on peut se retrouver à l’intérieur un peu plus que d’habitude. Donc savoir profiter du temps un peu plus relax et décontracté grâce aux plus courtes journées et plus longues soirées.  Les meilleurs soirées pour moi sont celles ou je passe mon “hour of power” en pratiquant mes 3 passions; lire un livre ou passage inspirant pendant 20 minutes, écrire dans un journal de bord pendant 10 minutes et ensuite pratiquer une posture restorative ou courte série de yoga pendant les minutes qui me restent. Un sommeil de grande qualité y est presque garanti. L’hiver est un rappel de suivre le rythme de la nature et de possiblement suivre un peu l’exemple des ours et d'hiberner un peu en savourant ces temps de relaxation. La balance est la clef puisqu’il ne faut pas oublier l’importance de rester actif il faut aussi savoir apprécier les temps plus relax. Namaste, Chantel
We have been so incredibly fortunate to see so much growth within our four walls over the last 4 years. Yes, we are approaching our 4th birthday on December 19th! We have grown from a schedule of 15 classes to over 45 a week and could not have done it without our super AMAZING team of instructors and energy exchangers that continue to call this place home!

Our Karma classes have been a huge part of this community and will continue to be a part of our weekly schedule. This is such a great class to come to with friends, for first timers, and of course just to come out and support a local cause. This holiday season we would like to extend our Karma initiative by giving a portion of our gift card sales to our December Karma selection, Harvest House Atlantic. Help us by dropping in for one of our Friday night Karma classes ($5 donation) or purchasing a Pura Vida Yoga Gift Card.

Thank you to our incredible community here who continues to show up for themselves so that they can do and be the very BEST in their everyday lives.

Peace and Love,
PVYD

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You know that favourite pose that we all look forward to in all our yoga classes, the lying down pose (Savasana), well now imagine a full class of this! Yoga postures on the floor where you stay in them with the help of props such as bolsters, blankets and blocks for up to 10 minutes! This is called Restorative Yoga and along with 3 other teachers from our studio, we completed a teacher training in this style of yoga. Since then, I realized just how much I need and crave stillness. Crazy to think that I, a yoga instructor would need to work on relaxing. The relaxing I can do easily but the not feeling guilty part is a challenge. I have had to reprogram my thoughts and perceptions on the art of doing doing nothing. Give yourself the permission to reconnect with yourself through this amazing practice!

Ma posture favorite du yoga? La dernière posture de toutes les classes, celle qui me demande de rester coucher sur son dos (savasana). Donc ma grande découverte de 2017? Le yoga restoratif! Mon mode “d’hyper-productivité” m’a fait oublié un ingrédient fondamental de mon épanouissement, la relaxation. Au travers de divers postures de yoga réalisées avec l’aide de couvertures, blocs et autres accessoires, le support du corps au complet, permet de lâcher prise totalement. Les bienfaits sont incroyables et se ressentent immédiatement. Mon grand moment “ha ha” fut de voir comment je devais changer ma perception de relaxer sans culpabilité! Relaxer ne signifie pas la paresse, mais plutôt un besoin fondamental nécessaire pour nous tous!

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These awesome PERKS will now be offered to you as an auto-renew member OR yearly passholder member!

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What Client's Say

Caroline Gibbons

Depuis 3 ans, je pratique le hot yoga à une fréquence de trois fois par semaine. J'adore particulièrement la pratique du matin. Elle favorise mon bien-être général, l'harmonie de ma personne et ma flexibilité. Pour deux ans, j'ai eu la chance de bénéficier des classes de Kathryn McCracken et je suis en admiration par l'énergie Zen qu'elle transmet dans son enseignement. Je suis vraiment reconnaissante pour l'ouverture du studio Pura Vida Yoga à Dieppe!


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We offer a diverse schedule of both heated and non-heated classes. 

 

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